Известие

Collapse
No announcement yet.

износени малки свещи оказват ли влияние на мошноста на двигателя?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Не, в този момент четвъртата бобината не мълчи а пали малката свещ на първи цилиндър. Това лесно може да се докаже, като откачиш лулата от малката свещ на първи цилиндър. Ако четвърта бобина "мълчи" няма да се промени работата на двигателя. Но тя ще се промени. Още по-добре ще се усети разликата, ако откачиш лулата на голямата свещ на четвърти цилиндър.
    Тука колега има друго ,ако е както пишеш ти не трябва да се промени нищо ,понеже дали с една свещ да ли с две цилиндъра трее си работи ,но понеже тези бубини като им се махне едната свещ и губят тока и на другата понеже така са направени и разликата в работата идва от това че си загубил запалителната искра на другия цилиндър.
    155 2.0 16v МY95 Sport

    Comment


    • #32
      Аз съм откачал направо бубина и .. същата работа, ебаси разработката
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
        Тука колега има друго ,ако е както пишеш ти не трябва да се промени нищо ,понеже дали с една свещ да ли с две цилиндъра трее си работи ,но понеже тези бубини като им се махне едната свещ и губят тока и на другата понеже така са направени и разликата в работата идва от това че си загубил запалителната искра на другия цилиндър.

        Ако сместта се пали само от малката свещ, няма как да не се усети влошаване в работата, защото тя е разположена в края на горивната камера. Ако спреш малката свещ и оставиш да работи само голямата, разликата ще е по-малка пак поради централното разположение на свещта.

        Това, което казваш за промяната в работата на самата бобина заради липсата на свещ на единия и изход, е така - поне на теория, но лесно може да се докаже, че при откачането на една лула влошаването на работата на двг не е заради това а заради липсата на едната искра в цилиндъра. Като откачиш лулата не я оставяй висяща а и закачи една свещ извън двигателя за да може бобината пак да си има 2 свещи на изходите.

        ---------- Post added at 13:06 ---------- Previous post was at 13:01 ----------

        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
        Аз съм откачал направо бубина и .. същата работа, ебаси разработката
        Това потвърждава факта, че двете свещи се палят от 2 различни бобини и като откачиш едната, все още работи другата.
        Както си откачал цяла бобина разлика може да не се усеща, ако си откачал бобината на четвърти цилиндър, защото така не работят малките свещи в първи и четвърти. Но ако откачиш бобината на първи цилиндър би трябвало да се усети разликата, защото така спират да работят големите свещи в първи и в четвърти и остават само малките.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Ако сместта се пали само от малката свещ, няма как да не се усети влошаване в работата, защото тя е разположена в края на горивната камера. Ако спреш малката свещ и оставиш да работи само голямата, разликата ще е по-малка пак поради централното разположение на свещта.

          Това, което казваш за промяната в работата на самата бобина заради липсата на свещ на единия и изход, е така - поне на теория, но лесно може да се докаже, че при откачането на една лула влошаването на работата на двг не е заради това а заради липсата на едната искра в цилиндъра. Като откачиш лулата не я оставяй висяща а и закачи една свещ извън двигателя за да може бобината пак да си има 2 свещи на изходите.
          Не е така колега понеже ако е така и го направиш на противоположния цилиндър трее да няма никаква разлика понеже там всичко е завартяно на опаки и бубината е върху малката свещ.Единствената разлика е ако не поставиш свещ на свободния краи тогава умира другия цилиндър,ма ако е както казваш не трябва да умира понеже има двоино запалване,ма тои мре.
          155 2.0 16v МY95 Sport

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
            Не е така колега понеже ако е така и го направиш на противоположния цилиндър трее да няма никаква разлика понеже там всичко е завартяно на опаки и бубината е върху малката свещ.Единствената разлика е ако не поставиш свещ на свободния краи тогава умира другия цилиндър,ма ако е както казваш не трябва да умира понеже има двоино запалване,ма тои мре.
            Може да мре заради калпав кабел или свещ. Виж какво казва Code - че откача цяла бобина и не усеща разлика.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Може да мре заради калпав кабел или свещ. Виж какво казва Code - че откача цяла бобина и не усеща разлика.
              Обърнах внимание ,ма трее малко да се провери по книгите ,тоест нета,иначе може да гадаем много.
              155 2.0 16v МY95 Sport

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                Обърнах внимание ,ма трее малко да се провери по книгите ,тоест нета,иначе може да гадаем много.
                Много има писано по въпроса, но много от него са и само празни приказки.

                Ето една тема в която това е дискутирано:

                http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=16981


                Ето и най-същественото, което съм намирал по други форуми:

                "The two sparks on the Alfa twin spark engines fire one after the other on the power stroke causing higher compression as the flame front travels across the combustion chamber. The second spark fires in the extra compressed mix, ensuring a cleaner burn and less unburnt fuel in the exhaust as well as a higher thermodynamic efficiency. The 8V units have 8 identical spark plugs, while the 16V ones have a larger and a smaller plug in each cylinder. On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a "wasted spark" system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons "partner" - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder)



                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Може да мре заради калпав кабел или свещ. Виж какво казва Code - че откача цяла бобина и не усеща разлика.
                  Потвърждавам го това колега, наскоро ми се наложи да търся, лош контакт и откачах бобините една по една за да локализирам кабела.
                  За тоя "сбъркан" мотор мога да ти обясня защо малката свещ е в края на цилиндъра. Има си съвсем прозаична причина, но не възнамерявам да го правя в "Ефир". Ако искаш обади ми се на лични.
                  Ако двигателят ти е CF2 не си прави експерименти. Не казвам, че няма да работи, но ще имаш проблем с по нискооктановите горива както каза оня другият "професор", че е забелязал.
                  Ако караш на LPG няма да е проблем, но мисля, че няма да го усетиш като някаква реална придобивка, примерно в разхода. Иначе Автосугестията е голяма работа

                  П.П. Виждам че си го намерил...
                  П.П.П. Между другото ако загубиш бобина на път, с CF2 ще се прибереш, докато с CF3...
                  Last edited by fade; d.m.y г., 13:42.
                  Have A Nice Day
                  o/_______\o
                  (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                  []=о===о=[]

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                    Потвърждавам го това колега, наскоро ми се наложи да търся, лош контакт и откачах бобините една по една за да локализирам кабела.
                    За тоя "сбъркан" мотор мога да ти обясня защо малката свещ е в края на цилиндъра. Има си съвсем прозаична причина, но не възнамерявам да го правя в "Ефир". Ако искаш обади ми се на лични.
                    Ако двигателят ти е CF2 не си прави експерименти. Не казвам, че няма да работи, но ще имаш проблем с по нискооктановите горива както каза оня другият "професор", че е забелязал.
                    Ако караш на LPG няма да е проблем, но мисля, че няма да го усетиш като някаква реална придобивка, примерно в разхода. Иначе Автосугестията е голяма работа

                    П.П. Виждам че си го намерил...
                    П.П.П. Между другото ако загубиш бобина на път, с CF2 ще се прибереш, докато с CF3...
                    Колега ще ти дам 50 стотинки ,ако ми кажеш тази велика таина защо свеща е в края на цилиндъра, аз лично бих я завил в гъза на конструктора на този мотор ма не го познавам.

                    На вниманието на другите колеги моя мотор трее да е
                    ЦФ1 понеже е 95 година там трее да има ефект тази галимация.
                    155 2.0 16v МY95 Sport

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от fade Покажи съобщение
                      Потвърждавам го това колега, наскоро ми се наложи да търся, лош контакт и откачах бобините една по една за да локализирам кабела.
                      За тоя "сбъркан" мотор мога да ти обясня защо малката свещ е в края на цилиндъра. Има си съвсем прозаична причина, но не възнамерявам да го правя в "Ефир". Ако искаш обади ми се на лични.
                      Ако двигателят ти е CF2 не си прави експерименти. Не казвам, че няма да работи, но ще имаш проблем с по нискооктановите горива както каза оня другият "професор", че е забелязал.
                      Ако караш на LPG няма да е проблем, но мисля, че няма да го усетиш като някаква реална придобивка, примерно в разхода. Иначе Автосугестията е голяма работа

                      П.П. Виждам че си го намерил...
                      П.П.П. Между другото ако загубиш бобина на път, с CF2 ще се прибереш, докато с CF3...
                      За малката свещ мисля, че ми е ясно - при 4 клапана просто няма място за втора голяма

                      Все таки - преработката по схемата CF3 отнема 5 минути и мисля да я пробвам, след толкова много "положителни впечатления", които изчетох къде ли не.
                      А пък ако не ми хареса или загубя бобина, винаги мога да върна нещата в изходно положение. Пак за около 5 минути.

                      Карам на газ, тъй че това се некачествените бензини не ме притеснява съществено.

                      Даже правя някакви разсъждения относно това, че на теория би трябвало CF3 схемата да е по-удачна при работа на газ, поради това, че сместта се пали по възможност най-рано и така температурата на изгорелите газове е най-ниска - нещо което е болка при газифицираните двигатели и по-конкретно - страданията на изпускателните клапани.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        За малката свещ мисля, че ми е ясно - при 4 клапана просто няма място за втора голяма

                        Даже правя някакви разсъждения относно това, че на теория би трябвало CF3 схемата да е по-удачна при работа на газ, поради това, че сместта се пали по възможност най-рано и така температурата на изгорелите газове е най-ниска - нещо което е болка при газифицираните двигатели и по-конкретно - страданията на изпускателните клапани.
                        Браво по един или друг начин колата получава повече аванс и върви по добре
                        155 2.0 16v МY95 Sport

                        Comment


                        • #42
                          Аз смятам да си сменя големите свещи с оригиналните NGK, а малките няма да ги пипам въобще. Основана ли е тази моя маневра, или да сменя и осемте?

                          Comment


                          • #43
                            Говорим за различни неща, понеже на различните мотори кабелите отиват на различни цилиндри, но както и да е .. Очаквам колегата ecotronic, да сподели впечатления в най-скоро време, понеже моя кораб е в бокса с неработещ вентилатор на парното. Пак разглобявам в несвяст За да няма недоразумения на моят TS кабелът на 1-ва бобина отива в 4-ти цилиндър и обратното, на 2-ра на 3ти и обратното.
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                              Браво по един или друг начин колата получава повече аванс и върви по добре
                              Само да дочакам почивните дни



                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
                                Колега ще ти дам 50 стотинки ...
                                Доста си ме подценил, сложи още две нули отзад и може да си помисля
                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                За малката свещ мисля, че ми е ясно - при 4 клапана просто няма място за втора голяма
                                Това е за размера, за местоположението е друга причината. По добре помисли как точно са разположени при 8 клапановия какво е разстоянието до края на цилиндъра от свеща и т.н.

                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Все таки - преработката по схемата CF3 отнема 5 минути и мисля да я пробвам, след толкова много "положителни впечатления", които изчетох къде ли не.
                                А пък ако не ми хареса или загубя бобина, винаги мога да върна нещата в изходно положение. Пак за около 5 минути.
                                Съгласен съм изборът е твой, но ако е в някой дъжд или сняг, ти гарантирам едни незабравими 5 мин.

                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Карам на газ, тъй че това се некачествените бензини не ме притеснява съществено.

                                Даже правя някакви разсъждения относно това, че на теория би трябвало CF3 схемата да е по-удачна при работа на газ, поради това, че сместта се пали по възможност най-рано и така температурата на изгорелите газове е най-ниска - нещо което е болка при газифицираните двигатели и по-конкретно - страданията на изпускателните клапани.
                                Мисля че един Аванс процесор ще бъде от много по голяма полза
                                Надявам се да имате чувство за хумор!
                                Приятен ден!
                                Have A Nice Day
                                o/_______\o
                                (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                                []=о===о=[]

                                Comment

                                Working...
                                X