Първоначално публикувано от ecotronic
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
износени малки свещи оказват ли влияние на мошноста на двигателя?
Collapse
X
-
155 2.0 16v МY95 Sport
-
Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщениеТука колега има друго ,ако е както пишеш ти не трябва да се промени нищо ,понеже дали с една свещ да ли с две цилиндъра трее си работи ,но понеже тези бубини като им се махне едната свещ и губят тока и на другата понеже така са направени и разликата в работата идва от това че си загубил запалителната искра на другия цилиндър.
Ако сместта се пали само от малката свещ, няма как да не се усети влошаване в работата, защото тя е разположена в края на горивната камера. Ако спреш малката свещ и оставиш да работи само голямата, разликата ще е по-малка пак поради централното разположение на свещта.
Това, което казваш за промяната в работата на самата бобина заради липсата на свещ на единия и изход, е така - поне на теория, но лесно може да се докаже, че при откачането на една лула влошаването на работата на двг не е заради това а заради липсата на едната искра в цилиндъра. Като откачиш лулата не я оставяй висяща а и закачи една свещ извън двигателя за да може бобината пак да си има 2 свещи на изходите.
---------- Post added at 13:06 ---------- Previous post was at 13:01 ----------
Първоначално публикувано от code Покажи съобщениеАз съм откачал направо бубина и .. същата работа, ебаси разработката
Както си откачал цяла бобина разлика може да не се усеща, ако си откачал бобината на четвърти цилиндър, защото така не работят малките свещи в първи и четвърти. Но ако откачиш бобината на първи цилиндър би трябвало да се усети разликата, защото така спират да работят големите свещи в първи и в четвърти и остават само малките.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеАко сместта се пали само от малката свещ, няма как да не се усети влошаване в работата, защото тя е разположена в края на горивната камера. Ако спреш малката свещ и оставиш да работи само голямата, разликата ще е по-малка пак поради централното разположение на свещта.
Това, което казваш за промяната в работата на самата бобина заради липсата на свещ на единия и изход, е така - поне на теория, но лесно може да се докаже, че при откачането на една лула влошаването на работата на двг не е заради това а заради липсата на едната искра в цилиндъра. Като откачиш лулата не я оставяй висяща а и закачи една свещ извън двигателя за да може бобината пак да си има 2 свещи на изходите.155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщениеНе е така колега понеже ако е така и го направиш на противоположния цилиндър трее да няма никаква разлика понеже там всичко е завартяно на опаки и бубината е върху малката свещ.Единствената разлика е ако не поставиш свещ на свободния краи тогава умира другия цилиндър,ма ако е както казваш не трябва да умира понеже има двоино запалване,ма тои мре.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМоже да мре заради калпав кабел или свещ. Виж какво казва Code - че откача цяла бобина и не усеща разлика.155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщениеОбърнах внимание ,ма трее малко да се провери по книгите ,тоест нета,иначе може да гадаем много.
Ето една тема в която това е дискутирано:
http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=16981
Ето и най-същественото, което съм намирал по други форуми:
"The two sparks on the Alfa twin spark engines fire one after the other on the power stroke causing higher compression as the flame front travels across the combustion chamber. The second spark fires in the extra compressed mix, ensuring a cleaner burn and less unburnt fuel in the exhaust as well as a higher thermodynamic efficiency. The 8V units have 8 identical spark plugs, while the 16V ones have a larger and a smaller plug in each cylinder. On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a "wasted spark" system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons "partner" - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder)
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМоже да мре заради калпав кабел или свещ. Виж какво казва Code - че откача цяла бобина и не усеща разлика.
За тоя "сбъркан" мотор мога да ти обясня защо малката свещ е в края на цилиндъра. Има си съвсем прозаична причина, но не възнамерявам да го правя в "Ефир". Ако искаш обади ми се на лични.
Ако двигателят ти е CF2 не си прави експерименти. Не казвам, че няма да работи, но ще имаш проблем с по нискооктановите горива както каза оня другият "професор", че е забелязал.
Ако караш на LPG няма да е проблем, но мисля, че няма да го усетиш като някаква реална придобивка, примерно в разхода. Иначе Автосугестията е голяма работа
П.П. Виждам че си го намерил...
П.П.П. Между другото ако загубиш бобина на път, с CF2 ще се прибереш, докато с CF3...Last edited by fade; d.m.y г., 13:42.
Comment
-
Първоначално публикувано от fade Покажи съобщениеПотвърждавам го това колега, наскоро ми се наложи да търся, лош контакт и откачах бобините една по една за да локализирам кабела.
За тоя "сбъркан" мотор мога да ти обясня защо малката свещ е в края на цилиндъра. Има си съвсем прозаична причина, но не възнамерявам да го правя в "Ефир". Ако искаш обади ми се на лични.
Ако двигателят ти е CF2 не си прави експерименти. Не казвам, че няма да работи, но ще имаш проблем с по нискооктановите горива както каза оня другият "професор", че е забелязал.
Ако караш на LPG няма да е проблем, но мисля, че няма да го усетиш като някаква реална придобивка, примерно в разхода. Иначе Автосугестията е голяма работа
П.П. Виждам че си го намерил...
П.П.П. Между другото ако загубиш бобина на път, с CF2 ще се прибереш, докато с CF3...
На вниманието на другите колеги моя мотор трее да е
ЦФ1 понеже е 95 година там трее да има ефект тази галимация.155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Първоначално публикувано от fade Покажи съобщениеПотвърждавам го това колега, наскоро ми се наложи да търся, лош контакт и откачах бобините една по една за да локализирам кабела.
За тоя "сбъркан" мотор мога да ти обясня защо малката свещ е в края на цилиндъра. Има си съвсем прозаична причина, но не възнамерявам да го правя в "Ефир". Ако искаш обади ми се на лични.
Ако двигателят ти е CF2 не си прави експерименти. Не казвам, че няма да работи, но ще имаш проблем с по нискооктановите горива както каза оня другият "професор", че е забелязал.
Ако караш на LPG няма да е проблем, но мисля, че няма да го усетиш като някаква реална придобивка, примерно в разхода. Иначе Автосугестията е голяма работа
П.П. Виждам че си го намерил...
П.П.П. Между другото ако загубиш бобина на път, с CF2 ще се прибереш, докато с CF3...
Все таки - преработката по схемата CF3 отнема 5 минути и мисля да я пробвам, след толкова много "положителни впечатления", които изчетох къде ли не.
А пък ако не ми хареса или загубя бобина, винаги мога да върна нещата в изходно положение. Пак за около 5 минути.
Карам на газ, тъй че това се некачествените бензини не ме притеснява съществено.
Даже правя някакви разсъждения относно това, че на теория би трябвало CF3 схемата да е по-удачна при работа на газ, поради това, че сместта се пали по възможност най-рано и така температурата на изгорелите газове е най-ниска - нещо което е болка при газифицираните двигатели и по-конкретно - страданията на изпускателните клапани.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЗа малката свещ мисля, че ми е ясно - при 4 клапана просто няма място за втора голяма
Даже правя някакви разсъждения относно това, че на теория би трябвало CF3 схемата да е по-удачна при работа на газ, поради това, че сместта се пали по възможност най-рано и така температурата на изгорелите газове е най-ниска - нещо което е болка при газифицираните двигатели и по-конкретно - страданията на изпускателните клапани.155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Говорим за различни неща, понеже на различните мотори кабелите отиват на различни цилиндри, но както и да е .. Очаквам колегата ecotronic, да сподели впечатления в най-скоро време, понеже моя кораб е в бокса с неработещ вентилатор на парното.Пак разглобявам в несвяст
За да няма недоразумения на моят TS кабелът на 1-ва бобина отива в 4-ти цилиндър и обратното, на 2-ра на 3ти и обратното.
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщениеБраво по един или друг начин колата получава повече аванс и върви по добре
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщениеКолега ще ти дам 50 стотинки ...
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЗа малката свещ мисля, че ми е ясно - при 4 клапана просто няма място за втора голяма
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеВсе таки - преработката по схемата CF3 отнема 5 минути и мисля да я пробвам, след толкова много "положителни впечатления", които изчетох къде ли не.
А пък ако не ми хареса или загубя бобина, винаги мога да върна нещата в изходно положение. Пак за около 5 минути.
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКарам на газ, тъй че това се некачествените бензини не ме притеснява съществено.
Даже правя някакви разсъждения относно това, че на теория би трябвало CF3 схемата да е по-удачна при работа на газ, поради това, че сместта се пали по възможност най-рано и така температурата на изгорелите газове е най-ниска - нещо което е болка при газифицираните двигатели и по-конкретно - страданията на изпускателните клапани.
Надявам се да имате чувство за хумор!
Приятен ден!
Comment
Comment